Wednesday, August 11, 2010

5

Minggu 4
Mesti Juju ngan Aiman tak jumpa sampel ni. Aku pun sengal tak bagi tahu siap-siap apehal lah. Adoi...kan dah kena buat kerja dua kali, kena datang lagi. hesyy...lalai sungguh kau ni Fiqa...
        “Kau ni tak habis-habis nak menyusahkan aku kan,” heh...sian kena marah budak Aiman ni. Patutnya aku kata sorry sebab tak inform awal tapi yang terkeluar kata marah pulak.
“Amboi ayat, sedapnye cakap...kau ingat kau sorang aje ke yang susah,” ye la...sorry, aku yang salah sebenarnya. Tapi ayat tu tersekat direngkung. Biarlah dia nak marah pun. Hah...kayu kt rak final year, atas sekali.
                “Potong ikut saiz ek. Tak perlu sanding. Tinggal je,”aku pesan ke Juju. Juju gi masuk ambil hand saw. Budak Aiman ni reti tak nak tanda sampel macam mana? Sejak bila dia belajar radial dan tangential macam tu.
          “Cup-cup...kau tahu tak mana tangential dan radial kayu ni? Ke kau main tanda je?”
        “Aku tanda je ikut penjuru ni. Kayu ni mana ada growth ring,” heh...memang betul pun tak tahu. Semua benda kena ajar budak Aiman ni. Kalau tak lingkup group aku.
         “Memang la kayu tropika tak de growth ring, yang ada ring formation je. Ni kau tak nampak ke? Kau patut tanda macam ni untuk tangential dan macam ni untuk radial,” mula lagi sesi tutorial free lagi tak rasmi. Nasib baik budak Aiman ni tak banyak bunyi. Nak jugak dia belajar dari kawan sendiri. Kalau ego tinggi, asyik nak menang je, aku tangankan aje budak ni.
          Akhirnya, sampel kayu dah selamat disediakan. Aiman ni bagus tang mesin-mesin kayu ni je. Yang selebihnya, macam tak tahu apa je...kalau dah asyik datang lambat je gi kelas,datang lambat je gi lab, mana nak paham lecture. Lagi serabut adalah. Mungkin belajar tak bersungguh kot. Ala, budak lelaki, result biasa-biasa pun orang nak ambil kerja. Kalau perempuan cam aku ni, banyak persaingan, susah sikit nak dapat kerja. Hadoih...penat...baliklah

No comments: